REGULAMIN SKLEPU

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO jr-wheels.pl

Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w szczególności zasady zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży Produktów, zasady zwrotu Produktów, postępowania reklamacyjnego oraz pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji.

§ 1. DEFINICJE

  • CENA – wartość Produktu wskazana na stronie internetowej Sklepu Internetowego w złotych polskich wraz z obowiązującym podatkiem od towarów i usług (VAT).
  • CZAS DOSTAWY – czas oczekiwania na przesyłkę z zamówionym Produktem. Na Czas Dostawy składa się:
    1. czas wysyłki – czas na skompletowanie przez Sprzedawcę Zamówienia, wynoszący do 96 godzin, liczony od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży, natomiast w przypadku przelewu elektronicznego, od momentu zaksięgowania zapłaty za Produkt. W przypadku gdy zamówiony Produkt nie jest dostępny w magazynie, czas 96 godzin liczony jest od momentu przyjęcia dostawy brakującego Produktu. W przypadku Produktów, które wymagają personalizacji, czas wysyłki wynosi do 96 godzin od momentu zakończenia procesu personalizacji, który trwa do 14 Dni Roboczych (w przypadku przygotowania PCD i ET) lub do 21 Dni Roboczych (w przypadku przygotowania PCD i ET oraz malowania) od momentu zaksięgowania zapłaty za Produkt, oraz
    2. czas przewozu – czas transportu przesyłki z Produktem wraz z czasem dostarczenia Klientowi przez firmę kurierską (kuriera) przesyłki z Produktem.
  • DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  • FORMULARZ REJESTRACJI – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający Klientowi utworzenie Konta.
  • FORMULARZ ZAMÓWIENIA – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia i jego realizację po założeniu Konta, jak również bez konieczności jego zakładania, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  • KLIENT – podmiot, który zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  • KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • KONTO – indywidualny dla każdego Klienta panel, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, uruchamiany na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
  • PRODUKT – rzecz ruchoma, przedstawiona przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży.
  • PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  • PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
  • REGULAMIN – oznacza niniejszy regulamin.
  • REJESTRACJA – procedura tworzenia Konta.
  • SKLEP INTERNETOWY – platforma sprzedażowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem www.jr-wheels.pl, za pośrednictwem której Sprzedawca umożliwia zawieranie Umów sprzedaży Produktów, bez jednoczesnej obecność Klienta i Sprzedawcy (na odległość).
  • SPRZEDAWCA (USŁUGODAWCA) – WT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000938812, posiadająca adres wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Litewska 4, 85-658 Bydgoszcz, NIP 9671451869, REGON: 520750810.
  • UMOWA SPRZEDAŻY – oznacza umowę sprzedaży Produktu na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  • USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona bez jednoczesnej obecności Usługodawcy i Usługobiorcy (na odległość), za pośrednictwem Sklepu Internetowego, poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.
  • USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktu.

§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  • Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.jr-wheels.pl prowadzony jest przez WT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000938812, posiadającą adres wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Litewska 4, 85-658 Bydgoszcz, NIP 9671451869, REGON: 520750810,
  • Kontakt z Usługodawcą odbywa się przez:
    1. adres poczty elektronicznej: info@jr-wheels.com,
    2. telefonicznie pod numerem: +48 566522843 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00),
    3. Formularz Zamówienia./li>
  • Regulamin jest skierowany do Konsumentów jak i Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.
  • Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem zakładki (podstrony) o nazwie „Regulamin Sklepu” zamieszczonej na stronie głównej Sklepu Internetowego pod adresem www.jr-wheels.pl. Regulamin jest dostarczony nieodpłatnie Klientowi drogą elektroniczną na każde jego żądanie.
  • Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych: 
    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
    2. przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 103.0 i wyższej lub Microsoft Edge wersji 103.1264.53 i wyższej, Opera w wersji 89.0.4447.71 i wyższej, Google Chrome w wersji 100.0.4896.60 i wyższej, Safari w wersji Technology Preview 150 i wyższej,
    3. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768,
    4. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript,
    5. łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za: 

    1. zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta,
    2. za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z którego korzysta Klient, uniemożliwiające mu lub utrudniające poprawne korzystanie ze strony internetowej Sklepu Internetowego.
  • Warunkiem korzystania z możliwości składania Zamówień przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest:
  • posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (adresu e-mail) umożliwiającego otrzymywanie wiadomości elektronicznych od Sprzedawcy,
  • podanie Sprzedawcy danych niezbędnych do złożenia i wykonania Zamówienia, 
  • dostęp do sieci Internet z zainstalowaną przeglądarką internetową, spełniającą wymogi określone § 2 ust. 5 Regulaminu,
  • potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem.
  • Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zawieszenia lub zakończenia świadczenia usług w Sklepie Internetowym z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej.
  • Ceny zamieszczone przy danym Produkcie wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
  • Ceny zamieszczone przy danym Produkcie nie zawierają kosztów dostarczenia Produktu. 

§ 3. REJESTRACJA I LOGOWANIE

  • Celem utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać Rejestracji.
  • Rejestracja jest dobrowolna oraz nieodpłatna i nie jest konieczna do składania zamówień w Sklepie Internetowym.
  • W celu dokonania Rejestracji, Klient powinien na stronie głównej Sklepu Internetowego nacisnąć zakładkę „Rejestracja”, a następnie wypełnić Formularz Rejestracji danymi: login, hasło, wskazać czy Klientem jest osoba prywatna czy firma, imię, nazwisko/nazwa firmy, ulica z numerem, kod pocztowy, miasto, telefon, adres poczty elektronicznej (adres e-mail). W celu dokonania Rejestracji wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu i Polityki Prywatności oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celu Rejestracji Konta i realizacji zamówień. Podanie danych oznaczonych gwiazdką „*” jest niezbędne do założenia Konta Klienta, realizacji i obsługi zamówień złożonych w Sklepie Internetowym, a także prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną.
  • Po wypełnieniu Formularza Rejestracji należy nacisnąć pole „Załóż konto w sklepie”. Usługa Konta dla Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
  • Po zarejestrowaniu Konta, Klient może zalogować się do Sklepu Internetowego podając wskazany podczas Rejestracji login oraz hasło.
  • Klient w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta. 
  • Celem wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Konta, Klient jest obowiązany przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@jr-wheels.com albo w formie pisemnej na adres pocztowy: WT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Trzebiełuch 34, 86-212 Stolno, żądanie usunięcia Konta, wskazując z tym żądaniu login oraz adres poczty elektronicznej (adres e-mail) aktualnie zarejestrowany w Sklepie Internetowym.
  • Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta dla Klienta z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia z ważnych przyczyn, do których należą:
    1. korzystanie przez Klienta ze Sklepu Internetowego w sposób naruszający przepisy prawa, albo postanowienia Regulaminu, albo prawa osób trzecich albo dobre obyczaje,
    2. przesyłanie lub zamieszczenie przez Klienta w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej, niechcianej lub niepotrzebnej informacji handlowej (spam),
    3. upływ 12 miesięcy od ostatniego logowania się Klienta do Konta. 
  • Usługodawca składa Klientowi oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi Konta, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej (adres e-mail) aktualnie zarejestrowany w Sklepie Internetowym.  
  • Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi Konta, skutkuje usunięciem Konta Klienta ze Sklepu Internetowego. 

§ 4. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  • Informacje zawarte w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. 
  • Informacja o Cenie Produktu podawana w Sklepie Internetowym ma charakter wiążący dla Klienta i Sprzedawcy od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w § 4 ust. 11 Regulaminu. 
  • Klient jest zobowiązany do podania w składanym Zamówieniu prawdziwych danych umożliwiających jego realizację.
  • Klient może składać Zamówienia 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w Sklepie Internetowym, poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia. 
  • Celem złożenia Zamówienia Klient powinien na stronie głównej Sklepu Internetowego wybrać kategorię produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego (naciskając odpowiednią kategorię), a następnie Produkt, który chce zakupić. Dodanie Produktu do Zamówienia następuje przez naciśnięcie pola „Dodaj do koszyka”. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient powinien nacisnąć zakładkę „Przejdź do koszyka”. Następnie Klient wybiera ilość zakupionego produktu, kraj dostawy, sposób płatności, sposób wysyłki oraz typ dokumentu sprzedaży który chce otrzymać. Po naciśnięciu pola „Złóż zamówienie”, Klient zostaje przekierowany do Formularza Zamówienia z danymi Klienta.
  • W Formularzu Zamówienia należy wskazać dane Kupującego: imię, nazwisko, ulicę z numerem, kod pocztowy, miasto, numer telefonu, adres e-mail.
  • Niezbędnym elementem procedury składania Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu i Polityki Prywatności oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celu realizacji zamówień. Brak akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności oraz brak zgody na przetwarzanie danych w toku procedury składania Zamówienia, uniemożliwia Klientowi skorzystanie z możliwości nabycia Produktu za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  • Uzupełnienie Formularza Zamówienia a następnie naciśnięcie pola „Złóż zamówienie” oznacza złożenie przez Klienta Zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
  • Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów będących przedmiotem Zamówienia. 
  • Do momentu naciśnięcia pola „Złóż zamówienie”, Klient ma możliwość modyfikowania Zamówienia w szczególności w zakresie wyboru i ilości Produktu, sposobu płatności, sposobu wysyłki, danych podanych w Formularzu Zamówienia.
  • Oferta zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów będących przedmiotem Zamówienia wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (adres e-mail) Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia wraz z nadanym temu Zamówieniu numerem. W przypadku posiadania przez Klienta Konta – potwierdzenie zamówienia wraz z jego numerem pojawi się także na Koncie Klienta.  
  • Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
  • Sprzedawca przystępuje do realizacji Zamówienia w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży, natomiast w przypadku przelewu elektronicznego w momencie zaksięgowania zapłaty za Produkt.
  • Zamówienia są realizowane w Dni Robocze.
  • Na zakupione Produkty Sprzedawca wystawia dowód zakupu w formie paragonu oraz faktury. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Klienta i przesłania jej drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres mailowy, chyba że Klient powiadomi Sprzedawcę o zamiarze otrzymania jej w formie papierowej.
  • Miejscem wykonania Umowy Sprzedaży jest miejsce odbioru (dostawy) Produktu. 

§ 5. SPOSOBY PŁATNOŚCI

  • Klient może wybrać następujące sposoby płatności za zamówione Produkty oraz koszty ich dostarczenia:
    1. przelew elektroniczny – za pośrednictwem serwisu Tpay. Zasady dokonywania płatności przez Klientów za pośrednictwem serwisu Tpay oraz postępowanie reklamacyjne dostępne są na stronie www.tpay.com,
    2. za pobraniem – płatność kurierowi gotówką lub kartą.
    3. standardowy przelew bankowy – tylko po uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
  • Obsługę przelewów elektronicznych prowadzi Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980,00 zł wpłaconym w całości.
  • Termin płatności w przypadku zapłaty:
    1. przelewem elektronicznym– Klient zobowiązany jest zapłacić za Produkt wraz z kosztami dostawy w terminie 14dni kalendarzowych od chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty po uzgodnieniu ze Sprzedawcą,
    2. za pobraniem – płatność kurierowi gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki.
    3. standardowym przelewem bankowym - Klient zobowiązany jest zapłacić za Produkt wraz z kosztami dostawy w terminie 14dni kalendarzowych od chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty po uzgodnieniu ze Sprzedawcą,
  • W przypadku Zamówień zawierających felgi typu BLANK tj. wymagające personalizacji, jedynym sposobem płatności za Produkt jest przelew elektroniczny.

§ 6. DOSTAWA

  • Dostawa zamawianych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Produktów jest realizowana na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Dostawa odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej wskazanej przez Sprzedawcę.
  • Zamówione za pośrednictwem Sklepu Internetowego Produkty są dostarczane do miejsca wskazanego przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
  • Dostawy są realizowane w Dni Robocze.
  • Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę Produktu oraz koszty jego dostarczenia.
  • Koszty dostawy brutto:
    1. forma płatności przelew elektroniczny lub standardowy przelew bankowy – 20,00 złotych,
    2. forma płatności za pobraniem – 25,00 złotych.
  • Informacje o kosztach dostawy są widoczne w trakcie składania Zamówienia w Formularzu Zamówienia, a także w e-mailu potwierdzającym złożenie Zamówienia przez Klienta.
  • Czas Dostawy Produktu wynosi od 2 do 30 Dni Roboczych.
  • Klient odbierając dostarczoną przez firmę kurierską (kuriera) przesyłkę z Produktem, powinien sprawdzić przesyłkę w szczególności pod względem istnienia jej uszkodzeń, widocznych śladów oraz zawartości. W razie stwierdzenia uszkodzeń lub braków w zawartości przesyłki, należy sporządzić protokół szkody. Protokół szkody powinien być spisany podczas doręczenia przesyłki w obecności kuriera.
  • W przypadku uszkodzenia przesyłki bądź stwierdzenia braków w zawartości, Klient powinien niezwłóczenie poinformować o tym Sprzedawcę.
  • Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany firmy kurierskiej, która realizuje dostawę zamówienia do Klienta.

§ 7. REKLAMACJA

  • Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi zamówionego Produktu wolnego od wad.
  • Sprzedawca ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne Produktu z tytułu rękojmi, tj. na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego).
  • Jeżeli dostarczony Produkt ma wadę, Klient może złożyć reklamację.
  • Sprzedawca odpowiada za wadę Produktu z tytułu rękojmi, jeżeli wada Produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Klientowi.
  • Klient może złożyć Sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady Produktu.
  • Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres Sprzedawcy tj. WT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Trzebiełuch 34, 86-212 Stolno, albo za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@jr-wheels.com .
  • W treści reklamacji Klient powinien zawrzeć:
    1. imię i nazwisko / nazwę firmy Klienta,
    2. adres korespondencyjny,
    3. rodzaj reklamowanego Produktu,
    4. datę nabycia Produktu,
    5. zwięzły opis wady,
    6. datę wystąpienia wady,
    7. okoliczności wystąpienia wady,
    8. żądanie w związku z wadą Produktu,
    9. preferowany przez Klienta sposób poinformowania go o sposobie rozpatrzenia reklamacji (na piśmie czy za pośrednictwem poczty elektronicznej).
  • Sprzedawca rozpatruje reklamację i udziela Klientowi odpowiedzi w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji przez Klienta. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.
  • W przypadku zamówienia felg CUSTOM FINISH (NO PAINT – primer only), pokrytych tylko warstwą podkładową – Sprzedawca nie udziela gwarancji na lakier, który musi zostać nałożony samodzielnie przez Klienta.

§ 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

  • Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  • Bieg terminu do odstąpienia Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od momentu objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta będącego Konsumentem, Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  • Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  • Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy wysłać Sprzedawcy informacje dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  • Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży można złożyć:
    1. pisemnie na adres: WT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Wabcz 60/2, 86-212 Stolno, albo
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@jr-wheels.com.
  • Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży można także złożyć na formularzu. Skorzystanie ze wzoru formularza nie jest obowiązkowe dla skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Wzór formularza dostępny jest w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w § 13 Regulaminu.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
  • Jeżeli Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  • Sprzedawca zwraca Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu do Klienta.
  • Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta. Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może zgodzić się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta, będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta, będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, korzystającemu z przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, jeśli Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  • Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta w razie odstąpienia od umowy, ma obowiązek zwrotu Produktu niezwłocznie, na adres Sprzedawcy: WT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Trzebiełuch 34, 86-212 Stolno, jednak nie później niż 14 dni od dnia w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu ponosi Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu tychże kosztów.
  • Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  • Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta (Produkt spersonalizowany) lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§ 9. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  • Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej oraz prawa własności przemysłowej, w tym prawa ochronne na znaki towarowe umieszczone na Stronie Internetowej, a także do wzorów, formularzy, logotypów i treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym, ich układu i kompozycji przysługują Sprzedawcy.
  • Korzystanie z praw własności intelektualnej, o których mowa w § 9 ust. 1 jest zakazane i może następować wyłącznie za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

§ 10. PRZETWARZANIE I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  • Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu jest Usługodawca.
  • Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca, ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
  • Szczegółowe zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych są zamieszczone w zakładce (podstronie) „Polityka Prywatności”, znajdującej się na dole strony głównej Sklepu Internetowego.

§ 11. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Jeśli po zakończeniu procedury reklamacji, Sprzedawca nie zgadza się z roszczeniami Klienta, Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń wymaga zgody Klienta oraz Sprzedawcy oraz ma charakter dobrowolny.
  3. Metody pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń to:
    1. mediacja – procedura, w której Klient oraz Sprzedawca rozstrzygają spór przy udziale osoby mediatora,
    2. koncyliacja – procedura, w której niezależna osoba (koncyliator) proponuje stronom sporu konkretny sposób rozwiązania sporu,
    3. sąd polubowny – procedura, w której spór rozstrzyga bezstronny specjalista (arbiter) bez udziału sądu powszechnego. Sądy polubowne działają przy Wojewódzkich Inspektorach Inspekcji Handlowej.
  4. Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sporze ze Sprzedawcą u instytucji zajmującej się pozasądowym rozwiązywaniem sporu:
    1. miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – dane kontaktowe do rzecznika konsumenta właściwego dla miejsca zamieszkania Klienta znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyszukiwarce pod adresem: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php,
    2. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej (WIIH) – dane kontaktowe do właściwej Inspekcji Handlowej znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyszukiwarce pod adresem: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php,
    3. organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, np.: Federacja Konsumentów – adres strony internetowej: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/.
  5. Aby rozpocząć postępowanie polubowne, Klient powinien złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu do instytucji zajmującej się pozasądowym rozwiązywaniem sporu. Podmioty te funkcjonują według określonych zasad, z którymi można zapoznać się na ich stronach internetowych.
  6. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych miejskich albo powiatowych rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
  7. Klient będący Konsumentem może także skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, składając skargę za pośrednictwem internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR). Szczegółowe informacje o internetowej platformie ODR oraz o procedurze złożenia skargi za jej pośrednictwem znajdują sięna stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakładce „Platforma ODR” pod adresem:   http://polubowne.uokik.gov.pl/.
  8. Skargę można złożyć za pośrednictwem interaktywnego formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są w języku polskim.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany w treści Regulaminu z ważnych przyczyn, do których zalicza się przede wszystkim: zmiana przepisów prawa, wprowadzenie przez Sprzedawcę nowych usług albo udogodnień, wprowadzenie nowych metod płatności albo sposobu dostawy, aktualizacja danych Sprzedawcy.
  • Sprzedawca powiadomi Klienta o zmianie w treści Regulaminu, poprzez jego umieszczenie na stronie głównej Sklepu Internetowego pod adresem www.jr-wheels.pl wraz z zestawieniem zmian poszczególnych postanowień Regulaminu. Komunikat o zmianie w treści Regulaminu wraz z zestawieniem zmian poszczególnych postanowień Regulaminu będzie widoczny na stronie głównej Sklepu Internetowego przez 14 dni kalendarzowych od chwili jego umieszczenia. Zamiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni kalendarzowych od dnia jego umieszczenia na stronie głównej Sklepu Internetowego.
  • Klient posiadający Konto zostanie powiadomiony o zmianie w treści Regulaminu, poprzez przesłanie mu wiadomości o planowanych zmianach na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Rejestracji. W takim przypadku zmiana w treści Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia wysłania Klientowi informacji o planowanych zmianach.
  • Nowe postanowienia Regulaminu nie będą mieć wpływu na Zamówienia złożone i Umowy Sprzedaży zawarte przed ich wejściem w życie.
  • W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
  • Regulamin wchodzi w życie w dniu 08.08.2022 roku.

§ 13. WZÓR FORMULARZA WYMIANY TOWARU-ODSTĄPIENIA OD UMOWY

CHOOSE YOUR LANGUAGE
ENGLISH